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Equitable Standards for Transitions to Adulthood for Youth in Care Evaluation Model

*French to follow

The Equitable Standards for Transitions to Adulthood for Youth in Care Evaluation Model and the accompanying Primer Report are now available.


The Equitable Standards Evaluation Model and the Primer Report are a collaborative effort by our Senior Research and Project Manager, Dr. Melanie Doucet and the National Council of Youth in Care Advocates. The Primer Report presents a background of the development and rationale of the Equitable Standards Evaluation Model, and a step-by-step approach to assessing fidelity to the Equitable Standards for Transitions to Adulthood for Youth in Care and developing an action plan to meet them over time. The ultimate goal is to create conditions where youth in/from care can be part of a society where they are valued, invested in and interdependently supported throughout their entire lives.


The Equitable Standards Evaluation Model is divided into 8 modules, each focusing on one of the eight Transition to Adulthood Pillars. In its entirety, the Evaluation Model is a quality assessment tool that will facilitate key stakeholders in identifying the areas in service delivery, support and policy that are already aligning with the Equitable Standards, and the areas that require improvement and further action. The Equitable Standards Evaluation Model has been developed taking into account the need for collaboration and integration of supports and services for youth in and from care. It also focuses on the shared responsibility of positive youth in care outcomes, across all key stakeholders and sectors.


We are calling all those who work with and/or support young people in and from the mainstream child welfare system to show leadership, accountability and commitment to youth-centered systemic change by participating in the piloting of the Equitable Standards Evaluation Model.


Want to take the pledge? Contact Project Lead Dr. Melanie Doucet at melanie@cwlc.ca for further info.




English




Le Modèle d’évaluation des normes équitables de transition vers l’âge adulte pour les jeunes pris en charge et le Rapport préliminaire sont disponibles maintenant !


Le Modèle d’évaluation des normes équitables et le Rapport préliminaire sont un effort de collaboration de notre Chef de recherche et projets, la Dre Melanie Doucet, et le Conseil national des défenseurs des jeunes pris en charge. Le Rapport préliminaire présente un contexte de l'élaboration et de la justification du Modèle d'évaluation des normes équitables, et une approche étape par étape pour évaluer la fidélité aux Normes équitables de transition vers l'âge adulte pour les jeunes pris en charge et pour élaborer un plan d'action pour les atteindre au fil du temps. Le but ultime est de créer des conditions dans lesquelles les jeunes pris en charge peuvent faire partie d'une société où ils sont valorisés, investis et soutenus de manière interdépendante tout au long de leur vie.


Le Modèle d'évaluation des normes équitables est divisé en 8 modules, chacun se concentrant sur l'un des huit piliers de transition vers l'âge adulte. Dans son intégralité, le Modèle d'évaluation est un outil d'évaluation de la qualité qui aidera les principales parties prenantes à identifier les domaines de la prestation de services, du soutien et des politiques qui sont déjà alignés sur les Normes équitables, et les domaines qui nécessitent des améliorations et des actions supplémentaires. Le Modèle d'évaluation des normes équitables a été élaboré en tenant compte du besoin de collaboration et d'intégration des soutiens et des services pour les jeunes pris en charge et ceux qui font la transition vers la vie adulte. Il met également l'accent sur la responsabilité partagée des résultats positifs des jeunes pris en charge, à travers tous les acteurs et secteurs clés.


Nous appelons tous ceux qui travaillent avec et/ou soutiennent des jeunes pris en charge et anciens pris en charge par le système de protection de l’enfance traditionnel, à faire preuve de leadership, de responsabilité et d’engagement envers un changement systémique centré sur les jeunes en participant à l’essai pilote du modèle d’évaluation des normes équitables.


Prêt à prendre l’engagement? Communiquez avec la chef de projet, la Dre Mélanie Doucet, à melanie@cwlc.ca pour plus d’information.



French





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